Wednesday, April 22, 2009

TAG FROM KAK EMMY

dapat award dari kak emmy, puas laa nak paste gambo nih, rupanyer kena save dulu...heheh..almaklumlah..........

thanks kak emmy, dpt dah lama, tapi baru terkial-kial nak jawab heheh

aturannya:
5 perkara yg lawak + poyo + sengal + mengong + xbleh nk blah & sewaktunye dgnnya yg pernah berlaku dlm hidup anda..
Jawapannya:
1. apa aaaa....kisah nih masa mula2 aku masuk UTM Skudai, tahun 1994. kononnya masuklah kelab rekreasi. so, kami berkhemah 3 hari 2 malam, tak ingat dah kat mana. aku n group kena cari ada benda n diberi masa yg pendek tuk cari dalam kawasan khemah tuh. berlari-larilah aku mencari, dengan tak disangka, aku tersadung akar.......fuhhhh, terebang aku diangkasa n bedebub jatuh daaa.....betul2 depan group senior lelaki......adussshhh. siap diaorang cakap, rileks la dik, tak yah nak jadi superman....hampehhh toll lah.
2. dah lah 2 mlm stay kat kawasan tu, 2 jam je tido semalam. ada ke pukul 3-5 pagi ada ceramah. tak dikasi nya tido. bila aku balik hostel, aku masuk bilik aku n aku kunci pintu bilik. aku plan nak tido kejap coz dah 2 mlm x tido. sekali aku terpengsan tido daaa...member aku nak masuk bilik x dpt masuk. member sebilik aku, chong terkocoh2 beritau member aku yg lain kata aku dah pengsan. tak bergerak2. diaorang jerit2 kat luar tingkap sambil jolok2 ngan penyapu kejutkan aku...hahah...betul2 aku pengsan tertido...klakar tol kalu aku ingat balik.
3. kes seterusnya..hahhahah...bagi aku ketawa dulu lah ya......ada 2 orang senior minat kat aku, tapi awatlah tak senegheh perangainya. sorang tu nak ngorat aku, tak habih2 nak menyakitkan hati aku, dok perli2 aku sambil tengok2 aku. nak ngorat, tapi bagi hati aku sakit, sorilah, boleh blah..hehhe. sorang lagi oklah, but rendah lagi dr aku and nama plak sama ngan nama ayah aku.....so cancel lah, rajin bagi aku nota dan buku. lagipun macam apa jerr...suka nau bukak2 butang baju, tayang dada tu..eeuuuwwwww. so, alkisahnya, sekiranya terserempak kat fakulti, aku rela redah jalan yg lebih jauh tuk mengelakkan dari terserempak dgn mereka2 itieww...liya, ko mesti ingat kan? hahahha...
4. kes aku jatuh motor..heheh...almaklumlah, budak eng, selebet habis...manalah laku kan, tak macam student cikgu cikgi, pakai high heel lagi. so, seperti biasa, aku kalo nak kuar, pakai seluar track atau jeans. nak pegi skudai, nak photostat n pg pasar mlm. on d way bwk motor, aku kena tolak dgn angin lintang, pakai seluar track, abih aku jatuh atas divider jalan. seluar aku jd roti kirai, siku n lutut aku luka dlm gak lah. dlm sakit2 tuh, aku bwk gak lah moto pg klinik UTM. on d way balik, lalu dpn bdk2 lelaki ni, siap diaorang phewitt kan aku, coz seksi la, suar aku koyak rabak...hampehh tol. kat klinik, nurse tuh siap perli aku lagi, kata aku lumba haram...hampeh toll.
5. last kes, aku ingat lagi masa geng2 aku kena transfer 2nd year kat UTM KL. dok kat rumah setinggan, dok belakang rumah orang, nak dekat ngan UTM, leh jalan kaki. masa tu, ada bas mini. dengan konfident naiklah kami berlapan dr depan UTM, nak balik rumah. siap bayar suma, sekali dia berhenti kat perhentian last. eh, kitaorang nak pegi jln datuk keramat. nilah dik, sampai sini jer...hampeh tol, kenalah jugak jalan kaki. patutlah takde sapa yg naik melainkan kitaorang nih, heheh....
tu jer laa. sekian.

1 comment:

Liya said...

kelako la bila ingat balik tragedi2 tu.. bab yg ngorat ko tu.. abg halim tu aku ingat.. yg lg srg tu aku tak ingat...

ktrg selalu nyakat ko time tu.. huhhu..