Wednesday, November 11, 2009

hari keluarga JKR NS di tampin (07/11)

ni perbarisan semasa ucapan menteri
nuha pun menumpang sekaki nak mewarna
bang long tengah kusyuk mewarna

on the way gi tampin
pagi pukul 5 aku dah bangun. sedia bekalan anak2, manalah tahu, kot2 mknan pedas budak-budak ni tak makan. aku siap rebus koktel, goreng nugget n bawak nasi putih+kicap+omellet. pukul 7.30 gerak dari rumah. masa sampai mmg dah ramai orang. dapat meehoon 4 bungkus untuk breakfast. lepas tu, dalam pukul 9 dah start acara untuk budak2, tapi azeez nak masuk pertandingan mewarna je. husband lak dah sibuk, tunggu menteri JKR datang.
tinggal aku ler jaga budak2 ni. huishh...si nuha cukup suka ada tong air yg ada paip tu. habis teh o dia kejekan, tuang kat padang. geram tol aku. dah ler staff abang ramai satu khemah ngan aku, terpaksa ler kontrol suara, tapi dalam hati tuhan jer la tahu gerammm nyer tgk perangai budak2 ni. kunci keta kat abang, kalo ada kunci kat aku, mmg aku bawak budak2 ni masuk dok dalam keta. tak kuasa aku tengok perangai masing2.
dah habis ucapan menteri, aku kena tunggu husbd aku jamuan lak. dekat pukul 11 nuha dah meragam....menangis penat nak tido, baju dah basah dek teh o. bila tgk kelibat hubby kuar...ya allah leganya la. terus ajak abang masuk keta hantar ke toilet, sekali toilet kat stadium takde air daa. carilah masjid. dapatla aku mandikan nuha yang dah comot tu. lepas tu, suap makan nasi, terus tido dekat 3 jam gak lah.
betul2 kami tak bertuah hari tuh...punyalah banyak hadiah sampai ke barang2 elektrik, satu pun tak sangkut...hehe..pukul 2.30ptg baru habis acara. phewww..penat.

No comments: