Thursday, September 13, 2007

Berkumpul sekeluarga bersama uwan last weekend (09/09)







haaa...nilah uwan saya, Inap bt Yatim. umur dia dah 84 tahun, tp still steady lagilah. cuma, sakit2 lutut tu biasalah. wan datang bersama mak n ayah, diaorang pegi jemput wan kat kg. bukit tempurung, batu kikir, ns. wan yg cakap, dah lama tak jumpa kitaorang coz tak dan nak balik kg wan, balik serting pun kejap jer. tu lah, ingat weekend ni nak balik serting..ehhh, hari ni jumaat malam, lepas keje terus balik. kira berbuka dalam keta je lah. uwan ni dok sekali dengan adik ayah, induk. wan ni kira serasi dengan my husband, kejap2 cakap kat ayah, jai lama dah tak balik, nama saya dah tak sebut dah...ye lah, ni kira cucu (menantu anak dia) yg paling ok, coz my husband tak kekok dalam keluarga, pandai bergaul n bawak diri. coz, ada my cousin nih, kawin la ngan orang berada, suami dia tak nak salam pun dgn wan, sampai anak2 dia pun tak bagi wan pegang atau usik2. ajak ke rumah dia pun tak pernah. saya sendiri pun tak penah ke rumah dia, padahal masa kecik2 dulu punyalah rapat. hmmm...tu suma bergantung pada suami /isteri jugak kan? oklah stop cite pasal diaorang tuh, menghabihkan boreh yo....hehehhe..
hari ahad lepas, suma ada. sesekali berkumpul tu, mmg best. anak saya mmg serasi dgn moyang diaorang, terutama si azeez tu. mak saya pulak sibok masak kat dapur...heehheh, dah mak datang, mintak le mak yg masak, gulai ikan salai campur rebung...perggghhh, meleleh air liur....mmg tak dapat lawan la mak punya gulai msk lomak, tu sebab ayah saya tak leh tinggal masak lomak nih, kalau boleh tiap2 hari nak. petang tu, dah balik coz rumah serting tu tak boleh tinggal, coz ayah banyak bela ayam kampung. so, takutlah ayam dia tak makan.



No comments: